Achimenesi - moja zapažanja





Kao sto je većini čitalaca poznato, pored kolekcije Streptocarpusa povećava se i broj biljaka još jedne vrste iz familije Gesneriaceae - Achimenesa.




 Ono o čemu želim pisati su zapažanja u vezi ove vrste. Ne radi se o informacijama koje sam procitala na netu ili u knjigama, nego o mom licnom iskustvu.
Papir trpi sve, pa su i informacije često kontradiktorne.

Prvo što sam zapazila je da neki rizomi (pod istim uslovima) vremenom potamne, neki opet ostaju zeleni.
To ne znaci da su jedni u redu, a drugi ne. Nisam sigurna, ali mozda to zavisi od sorte.

Zeleni rizomi koji su u januaru izvadjeni iz zemlje.


Tamni rizom, koji je takođe u januaru izvađen iz zemlje. Iako izgleda sasvim suh desno se vidi mali zeleni izdanak. Znači i on će sasvim normalno rasti.


Veličina rizoma takođe ne igra ulogu hoće li pustiti izdanak ili ne.

Ovaj rizom je veličine vrha šibice, a ipak je pustio izdanak.


Da bi stvorili pravu pretstavu o velicini uz rizom je kovanica od 2 centa.


Ako su rizomi sasvim suhi uz dodatak vermiculita mogu se drzati i u plastičnoj vrećici.
Ako nisu suhi onda moraju biti na zraku, znači nikako zatvoreni u najlonskoj vrećici.


Ovo su bili rizomi mojih biljaka.

Drugo su kupljeni rizomi.
Prvo ne znam jesu li ičim tretirani, kad su izvadjeni iz zemlje ili pijeska i koje su karakteristike pojedinih sorti.

Nedavno sam kupila 11 novih sorti i na prvi pogled bila jako iznenađena. Neki rizomi su bili sasvim tamni i savitnjivi, neki pak sasvim svijetli i kruti.

Ovo je sorta "Harry Wilimas". Rizomi su tamni i savitljivi. Najvise lice na cvijet lijeske.

Gore je rizom, dole cvijet lijeske. Na dodir nema razlike.


Rizomi su jako savitljivi.



Druga sorta je "Pech blossom"


Čini mi se da su rizomi na početku bili nešto svjetliji.
Moguće da su u različito vrijeme vadjeni iz zemlje i da na zraku vremenom tamne.
Jedini logičan zaključak za savitljivost je da rizomi prilikom rasta (puštanja izdanka) gube vlažnost (snagu) i tako postaju savitljivi.
U svakom slučaju 90% rizoma je do sad pustilo izdanak. Sigurna sam da će to biti slučaj i kod ostatka.
Vrlo važno: prilikom sadnje obavezno i izdanke pokriti zemljom i prvi dan ne zalijevati. Tek sljedeći dan početi sa zalijevanjem i to po malo. Jos nisu velike vrućine, a rizomi su svakako duži period bili bez vode, pa im velika promjena ne bi odgovarala.

Ovo je biljka kod koje izdanci prilikom sadnje nisu pokriveni zemljom.
Ne izgledaju baš lijepo. Rješenje je jednostavno - dosuti još zemlje u saksiju. Tako ce se biljka ustabiliti i sakriti ovaj goli dio izdanaka.


I na kraju jedna tema koja je jako prutivrječna. Neki predlazu pinciranje, neki ne.
Da bih se sama uvjerila šta je bolje, ja ću pincirati pola izdanaka u saksiji. Ostatak će nastaviti rasti bez pinciranja.
Za mjesec-dva ćemo znati šta je bolje.
Pinciranje Achimenesa se vrši tako što se treći par listova odreže. Na drugom paru lisnih zalizaka bi se biljka trebala početi granati (sorta "Serges fantasy").



Želim vam lijepo vrijeme i uspješne radove.



2 komentara:

  1. Hvala draga Sado. Posebno mi je drago kada svoja iskustva mogu podijeliti s drugima. Nije mi cilj samo pokazati ono sto imam, nego pomoci i drugima da to isto sebi uzgoje. Tako mozemo svi jos vise uzivati u ovom nasem divnom hobiju. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši