Streptocarpus grandis ili Jednolisni Streptocarpus




Streptocarpus grandis  ili Jednolisni Streptocarpus sam prvi put (a i jedini do sada) vidjela 2013 godine u jednom vrtnom centru i naravno odmah sam morala da ga kupim. Od tad se on i ja upoznajemo.



I ova vrsta, kao i drugi Streptocarpusi potiče iz prašuma Južne Afrike.
Karakteristican je po tome da ima samo jedan list ist kojeg narastu cvjetne štapke dužine od 20cm do 30cm.
Voli svijetlo mjesto, ali bez direktnog sunca. Zalijeva se kišnicom.

Dugo mi je trebalo dok nisam otkrila neke važne činjenice u vezi ove biljke.

Ovako je izgledala biljka kad sam je kupila. Cvijet traje jako dugo, otprilike kao i cvijet orhideja.



Sjemenske čahure od kojih nažalost nisam uzela sjeme.


Nakon što me je ova biljka oduševila svojim cvjetovima i dužinom cvjetanja u nekoliko navrata sam pokušavala da je razmnožim.
Nije bio problem ožiliti list, ali je bio problem dovesti ga do cvjetanja.

Prvi ožiljeni list


S druge strane je nicalo jos listova, koje je trebalo odmah otkinuti. To tad nisam znala, pa sam ih sve pustila da rastu.

Drugi pokušaj je bio s dijelovima lista. Nisam imala pretstavu kako će se sve odvijati, ali sam bila iznenađena kada je iz jednog dijela lista još u vrijeme ožiljavanja počela da raste cvjetna štapka.



Nakon što sam ga posadila u drugu saksiju jako dugo je cvjetao, a onda počeo opet obrazovati nove listove. Listovi su rasli, ali od cvijeta nije bilo nikakvih naznaka.
Izgledao je suh i "iscrpljen".
Polako sam gubila volju, a i strpljenje. Mislila sam, pokušat ću još jednom i ako ne uspijem završit će u smeću.
Odvojila sam listove i posadila ih u posebne saksije.
Nije prošl ni 10 dana, a iz jednog lista se ukazala mala cvjetna štapka, a nakon toga i druga i treća.



Poslije ovih cvjetnih stapki sam sigurna da ćemo se nas dvoje i dalje družiti.

Želim vam lijep vikend.

02.05.  - prva cvjetna štapka izgleda ovako





Nema komentara:

Objavi komentar