Šetnja Amsterdamom



Nekon posjete Keukenhofu namjeravala sam posjetiti botaničku baštu, ali sam se predomislila. Provela sam jedan divan dan šetajući i upoznavajući Amsterdam. Imala sam najboljeg i najljepšeg vodića i fotografa, kojeg sam mogla zamisliti.



Čast holandskom cvijeću, ali ovo je moj najljepši cvijet, koji je zaboravio sunčane naočale.



Amsterdam je divan grad, uvijek pun turista, pomalo hektičan, ali opet lijep.
Puno toga interesantnoga i lijepoga se može vidjeti i teško je sve to sažeti u jedan post.

Sve što pripada gradu označeno je s 3 X. Sasvim slučajno sam i ja taj dan bila u vlasništvu grada.



Dio grada u kome živi moj sin.


Grad kanala, bicikla, karakteristične arhitekture i multi-kulti stanovništva. I upravo to ga čini jedinstvenim.



 Kućice na vodi

I ovo je Amsterdam, kao iz bajke.


I cvjetna pijaca je na jednom od kanala.


Karakteristične uske kuće, koje su nagnute prema naprijed. Razlog tome su uske stepenice kroz koje se nije mogao unijeti namještaj, pa je na svakoj kući ispod krova ugrađena kuka preko koje se sajlom dizao zavezani namještaj.
A da bi se namještaj nesmetano mogao dići do najviših spratova, gornji dio kuća je morao biti nagnut prema ulici.




Suveniri


 Još jedna od desetina neobičnih kuća.


Koliko se Holanđani  trude da sačuvaju svoje starine pokazuje i ova slika.
Kuća je strušena (pretpostavljam da je bila toliko trošna da se nije mogla spasiti), ali je sačuvan prednji zid na koji se naknadno pravi nova kuća.



Amsterdam je i grad bicikla. Skoro svi ih voze, pa je veća vjerovatnoća da vas udari bicikl, nego auto. Pošto se upravo bicikli puno kradu svi voze stare, često pohrđale bicikle. Tu nema prestiža, niko nikog ne gleda, važno je stići na cilj.
Na najveće "parkiralište" za bicikle može da se parkira 2.500 bicikla. Pored njega ima desetine manjih.


 Pa i ti najstariji se vezu ovakvim lancima.


Muzej Amsterdama. Ogroman tepih urađen iz jednog dijela, a svaka kocka tepiha ima mustru karakterističnu za jednu državu svijeta.
Našla sam i mustru bosanskog ćilima.



Još jedna posebnost Amsterdama je pomfrit. Ne pravi se na ulju kao kod nas, nego na goveđem salu.
Ja ga nisam probala, ali moji muškarci jesu i kažu da je jako ukusan i da se uopšte ne osjeti da nije na ulju.
Sreća odmah desno je restoran s vegetarijanskim jelima i bas sam se lijepo počastila.



I još nešto vezano za jelo. Možete gledati kako se prave keksi koje želite kupiti.


Ne budu dugo lijepo zapakovani.


Topli su najukusniji.


Poslije podne smo proveli u sjevernom dijelu grada koji je od ostatka grada odvojem širokim kanalom. Preko ovog kanala brod svakih 10-tak minuta prevozi putnike u oba pravca i to džaba.
Na brodu su i putnici s biciklima i autima.

Pogled s terase restorana koji se nalazi na sjevernom dijelu grada.


Ovo je bio samo jedan dio interesantnoga što sam vidjela u Amsterdamu.

Ako ne prije onda smo u julu opet na 2-3 dana u ovom lijepom gradu.

Želim vam lijep vikend.

Pridružite nam se na stranici razmjene cvjetnaoaza.eu



1 komentar: