More Rhodochitona


Rhodochiton atrosanguineus,  jedna prelijepa biljka, i ove godine krasi moju avliju (dvoriste).
Pocetkom godine sam nekim ljubiteljima ove biljke poklonila/prodala sjeme i svaki put kad su te osobe pocele sa sjetvom i ja sam posijala samo nekoliko sjemeenki da ispitam klijavost. Htjela sam biti sigurna da je sjeme u redu iako sam znala da je sjeme frisko. Konacno ja sam ga brala.

I tako je vremenom sjeme nicalo, biljke rasle i sad imam problem kud s tolikim biljkama,
ali neka takvih problema.

Posto kod nas kisa pada skoro svaki dan tako i Rhodochiton jos nije dostigao onu ljepotu i raskos cvjetova po kojoj je poznat.



Lijevo na slici je "stara biljka" koja je prezimila u podrumu. Malo sam je zanemarila, skoro se i ne vidi od brugmansia. Ona je prije cvjetala i vec formirala cahure sa sjemenkama.


Nju cu i ove zime unijeti u podrum da vidim koliko godina joj je zivotni vijek. Prednost takvog prezimljavanja je sto biljke pocnu ranije cvjetati. I stare i nove biljke cvjetaju do kasno u jesen.


Pcelice su bile vrijedne.


Na ovom prozoru su sve biljke u malim saksijama. Trebala bi ih presaditi u vece, ali to odgadjam vec danima.


Pored ovih imam jos 20-tak malih saksija u plasteniku.
Ako sve prezive zimu sljedecu ih godinu ne trebam sijati.

U svakom slucaju ovu ljepoticu zelim imati i sljedece godine.

Broj komentara: 6:

  1. Retriver Sara

    Ajme draga, baš sam ljubomorna, onako pošteno baš...slažem se sa tobom, klijavost sjemena je velika, no moje biljkice koje su već dugo niknule jedva da su i napredovale.Voljela bih znati u čemu griješim, imaš kakav savjet?

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Sara, ja zbilja ne znam sta bih ti savjetovala. Moje biljke na prozorima i u plasteniku su u malim saksijama promjera 10cm, ali ipak rastu. Ja ih ne prihranjujem ( to je moja slaba tacka kod svih biljaka), a zalijem ih tek kad je zemlja potpuno suha. Nekad se desi da se zemlja toliko osusi da lisce izgleda kao da se vise nece oporaviti od suse. Jedino sto imaju je dobra zemlja, a dobra zemlja je najvaznija. To sam primjetila i kod drugih biljaka. Ako nije zemlja ona koja njima odgovara mozes im davati bilo kakvu prihranu ipak nece izgledati kako treba.
    Pusa

    OdgovoriIzbriši
  3. lijepa biljka, zgodno za balkon i terasu, da li podnosi hladnoću? može li se uzgajati u vrtu ili samo u posudama?

    OdgovoriIzbriši
  4. Retriver Sara

    draga, koje je po tebi najbolje vrijeme za sijanje?

    OdgovoriIzbriši
  5. Najbolje vrijeme za sjetvu je januar/početak februara.
    Nadam se da ćeš ove godine imati više sreće i da će ti biljke biti veće od prošlogodišnjih.
    Tvoje ovogodišnje biljke bi trebalo uvrstiti u Ginisovu knjigu rekorda (Guiness world records) u kategoriji najmanjih biljaka.....ovo je samo dobronamjerna šala.

    OdgovoriIzbriši
  6. Stara vrtlarice, Rhodochiton ne podnosi minuse, ali može prezimiti u podrumu (ili nekoj negrijenoj prostoriji pod uslovom da temperatura nije niža od 8°C). Dovoljno ih je 1-2 puta zimi malo zaliti, samo toliko da se korjen ne osuši.

    OdgovoriIzbriši