Baklava






Evo i obećanog postupka pravljenja baklave.




Ja obično sve kolače pravim s duplom mjerom, jer mi traju duže, a i ne moram ih praviti često.
Mjere sastojaka za baklavu prilagođavam količini jufki, pa je i ovaj recept prilagođen 1kg jufke iako mjere nisu precizne.
Nekad sam jufke sama razvijala i za jednu tepsiju baklave je trebalo investirati nekoliko sati rada. Danas to više ne radim, jer se zbilja mogu kupiti jako lijepe i prije svega tanke jufke.

Kad sam pravila baklavu bila sam sama u stanu, pa sam naizmjenično pravila i slikala. Nadam se da je dovoljno opravdanje za loše slike.

Šta vam treba za baklavu, još naravno agda.


Znači za 1kg jufke sam upotrijebila 1kg mljevenih oraha u koje sam pomiješala šećer (3-4 kašike).


Pošto su sami orasi jako masni ja ne koristim tako puno masnoće (kao što sam imala prilike da pročitam).

12o gr rastopljenog putra i otprilike nešto malo manje ulja (masnoća).


Prečnik tepsije je 35cm.

Otopljenom smjesom putra i ulja namazati tepsiju i početi slagati jufke.
Za početak slažem 4 jufke i svaku "poprskam " masnoćom, a nakon toga počinjem posipati mljevene orahe.
Poslije posipam mljevene orahe uvjek poslije 2 složene jufke.

Postupak se ponavlja dok se ne upotrijebe sve jufke i mljeveni orasi.
Za zadnji sloj ostavim 3 jufke. Za sigurnost možete koristiti 4 jufke. U slučaju da gornja jufka izgori (jer su jako tanke i to se lako desi) možete je jednostavno odstraniti i opet imate lijep gornji sloj.
Krajeve gornje 3 jufke savijem tako da dobijem lijepu površinu.



Izrezati lijepe "kusove" je umjetnost za sebe. Neki režu kvadrate, neki male rombove, a ja eto malo veće rombove.
Na kraju gornju površinu pomastiti ostatkom masnoće.

I nakon 2,5 do 3 sata pečenja na 150°C (ja koristim vrući zrak) baklava je konačno gotova.

Siguran znak da je baklava pečena je kad je za 1cm manja od tepsije i kad se pomjeranjem tepsije (lijevo desno) i baklava u njoj pomijera (kad se ne lijepi za tepsiju). Osim toga Kusovi (komadi) nisu sljepljeni.


I na kraju agda. E ovdje se može sve pokvariti, znam iz ličnog iskustva.
Znači nikad ne zalijevati vrućom agdom vruću baklavu .
Za ovu količinu jufki i oraha sam napravila agdu od 1,4l vode i 700dkg šećera. Nakon 30-tak minuta kuhanja, agdu sklonuti s vatre i 10-tak minuta ostaviti da se hladi.
Takvom agdom preliti skoro ohlađenu baklavu.

Ja ne saspem nikad svu agdu nego to radim u 2 navrata. Nemam pojma što to radim, ali ja imam neka svoja pravila kojih se pridržavam.
Ovako izgleda poslije prvog polijevanja.

Veliku ulogu u svemu igra i u kakvoj ste posudi kuhali agdu. Ja sam to uradila u posudi koja jako dugo zadržava visoku temperaturu.
U principu je pravilo: vruća agda, hladna baklava ili vruća bahlava, hladna agda.

Moram priznati da je bila jako ukusna.

Ako se odlučite da je pravite - sretno.

Broj komentara: 6:

  1. Napravila si je majstorski, svaka ti čast I ja otprilike ovako pravim, samo manju mjeru. Posebno mi je drago što si ostala bosanka i u tuđini.

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Josipa, ja ne mogu biti ništa drugo osim bosanka. Gdje god da odem, pa makar i na kraj svijeta, ja ostajem ono što jesam. Nema tog zapada koji će me natjerati da se tog odreknem.
    Hvala na pohvalama za baklavu. Znači imamo isti način pravljenja, a s tim i isti ukus.
    Znam ja da smo nas dvije u mnogo čemu slične...

    OdgovoriIzbriši
  3. Baklava Vam je predivna! Hvala Vam što ste postupak i recept tako pomno objasnili, naučili ste me par stvari koje nisam znala. Ja nisam bosanka, ali baklava mi je najdraži kolač i često ju radim.
    Probala sam napraviti sa lisnatim tijestom koje onda zamatam u trokutove i mogu Vam reći da mi je ta izvrsna. Opisala sam je na mom blogu.
    Slijedeći put radim po Vašem receptu, jer sam ja uvijek baklavu s jufkama pekla na 180°C oko 40 minuta, a nisam znala da se može peći na nižoj temperaturi i to preko 2 sata. Mogu misliti kako takva baklava bude fina. Hvala Vam još jednom!

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala Nado, i meni je baklava omiljeni kolač. Tajna dobre baklave je da bude pečena, a da ne pregori. Ona se takoreći suši. Svaka jufka mora biti pečena, a da bi se to postiglo mora se paziti da gornje jufke ne izgore.
    Već sam pratilac Vašeg bloga, ali ovih dana nisam imala vremena za čitanje. Nadam se da ću u sljedećeih nekoliko dana uspjeti detaljnije pregladati Vaše teme, a naravno i recept za baklavu. Sigurna sam da je odličan i da ću baklavu po tom receptu uskoro napraviti. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije to detaljan recept poput Vašeg, već samo ideja koja mi je pala na pamet da probam baklavu sa lisnatim tijestom. Moja sestra od tada radi samo tako, jer je njenom mužu sad ta omiljena.
      Nećete vjerovati, ja se već dva dana ne mičem sa Vašeg bloga, kompjuter navečer samo stavim na "sleep", pa ujutro uz kavicu lijepo nastavim na Vašem blogu gdje sam stala. Oduševljava me Vaše cvijeće. Ja imam veliku okućnicu, ali sve što je na njoj sam dobila u nasljeđe od moje pokojne svekrve, pa mi je teško sad sve to napraviti po svojoj želji. Biljke su sađene nasumično i nevješto održavane, pa sve to liči na malu džunglicu. Trudim se unazad godinu dana da malo pomalo sve dovedem u red po svom ukusu, ali pri tom moram misliti na svog muža i šogora koji su jako vezani za svaku travkicu što je ostala iza njihove mame koju su jako poštivali i voljeli.
      Naoružala sam se voljom i strpljenjem, sad sam trenutno okupirana povrtnjakom, cvijeće za sad samo plijevim, jer ne stignem ništa više, a stranica poput Vaše mi je velika motivacija i prilika za učenje.
      Veliki pozdrav!

      Izbriši
  5. Toliko pohvalnih riječi me jako raduje. Lijepo je što imate obzira prema Vašem mužu i šogoru. Razumijem i Vas i njih. I ja sam donosila neke biljke iz Bosne. Ne zato što ih ovdje ne mogu kupiti, nego zato što me potsjećaju na moje roditelje i neka lijepa, bezbrižna vremena. Samo polako s radovima. Bašta se ne stvara u jednoj, a ni u 10 godina. To je proces koji traje čitav život. U tome i jeste ljepota vrtlarstva. Zato polako, uživajte u svakoj maloj promjeni na bolje.

    OdgovoriIzbriši