Zambak / Perunika / Iris Barbata

Prije 4 godine sam iz svekrvine bašte iskopala nekoliko iris-rižoma i presadila ih u svoju baštu. To je bio moj prvi iris, klasika, plavo-lila. Nakon što je sljedeće godine obilno cvjetao poželjela sam da ih imam više, naravno u različitim bojama.
Ovo je slika mog prvog zambaka (kako iris u Bosni zovu).




Moj sljedeći iris sam kupila kao tamno narandžasti/smeđi. Tako je cvjetao 2 godine, a onda se boja promjenila u tamno ljubičastu. Ove godine sam po prvi put podijelila rižome ovog irisa, pa se nadam da će možda opet cvjetati u staroj, prvobitnoj boji. Pošto ga tad (našalost) nisam slikala pokazat ću vam karticu sa natpisom koju sam dobila kad sam ga kupila.





Poslije 2 godine moj iris je cvjetao ovako. Na slici se vidi kartica sa prvobitnom bojom.


Ova boja sa onom prvom nema više ništa zajedničko.




Moj sledeći iris je bio Iris Barbata Elatior " Goldfackel"
Nažalost u maju sam bila na godišnjem odmoru, pa slike koje sam napravila po povratku nisu bile najkvalitetnije (cvijeće nije više bilo u najboljem stanju).




I još jednom uvećan cvijet.


I tako redom.




I još jednom iz drugog ugla


Ovaj iris kao što se vidi ima poseban , neuobičajen oblik cvijeta.




















A ovo je Iris Barbata Elatior " Wine and Roses"






































Pa pošto je jedan od najljepših, zaslužuje još jedno mjesto za sliku.


Ovaj iris mi je drag zbog njegove neobične plave boje.




















Nažalost nemam slike svih mojih irisa. Fale mi slike 4 iris-barbata (od tog 2 sa šarenim listovima - japanski iris) i 2 od mini-irisa.
Ako pronađem slike u ovoj mojoj džungli na PC-u, naknadno ću ih postaviti.

I na kraju još jedan iris - holanski iris.
Karakterističan je potome što nema rižome, nego lukovice.




















I još nešto za kraj.
Zanemarite travu, fotografije su napravljene isti dan po dolasku sa godišnjeg odmora.

Broj komentara: 8:

  1. to su u bosni perunike a ne zambak,zambak je ljiljan i to bijeli koji fantasticno mirise

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala na ispravci. U mjestu u kome sam se rodila je to bio zambak. Očito da se u različitim dijelovima Bosne koriste različiti nazivi. Za izraz perunike sam čula tek unazad 10-tak godina.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav svima,hvala na ovim lijepim fotkama,ovaj ljubicasto plavi cvijet se u Livnu zove zambak.

      Izbriši
  3. Kasno vidih ove lipote, ali ako procitate molim Vas recite di ste ih nabavili. Ja za sada imam ljubicasti, bili i zuti, onaj koji raste najcesce uz vodu.

    OdgovoriIzbriši
  4. Da i kod nas ih ( sinj) i tomislavgrad) zovu peruni.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ha ha, evo mene opet! Vidim da ste u Njemackoj pa tu i nabavljate sadnice i simena. Nista onda.

    OdgovoriIzbriši
  6. Lijep pozdrav Vrana Planino, tacno je da zivim u NJemackoj, ali sam srcem uvijek u Bosni i Hercegovini. Trenutno imam oko 25 sorti i puno sijanaca. Pozz

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo gori prvo je zambak, najlipše cviće koje ne traži nikakvu njegu.
    Raste di ga posadiš, pa i na oskudnome zemljištu. Jednom posadjen, širi se, raste i cvita iz godine u godinu.

    OdgovoriIzbriši