Papiga / Asclepias syriaca

Danas ću Vam predstaviti jednu jako lijepu i prije svega jako interesantnu višegodišnju biljku - Asclepias syriaca ili kako je u Bosni zovu Papiga.
Papiga je svoje ime dobila po sjemenim čahurama koje izgledaju kao mali papagaji ili kanarinci. Zbog toga se često koristi u cvjećarama za cvjetne aranžmane i dekoraciju uopšte.
Biljka može da naraste do visine od 2m i najbolje uspijeva u pjeskovitoj zemlji.


Pored toga što ima interesantne sjemene čahure, papiga ima i jako lijepe cvjetove koji su omiljeni kod pčela i drugih insekata.



Papiga se razmnožava vegetativno (putem izdanaka) i sijanjem. Sijanje je jako dug put i ne vodi uvijek do uspjeha.
Da bi se biljka počela vegetativno razmnožavati, tj. da bi pružala podzemne izdanke treba da dostigne određenu starost od 2-3 godine.


Broj komentara: 17:

  1. Prekrasna je ,jeli i ova prva slika iz tvoje bašte.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prva slika je napravljena ispred roditeljske kuće, a druga i treća u mojoj bašti. I ova iz bašte već 3 godine obrazuje papigice s sjemenom.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kada one prvi puta procvatu i koliko narastu u teglama?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene rastu u basti i razmnozavaju se pustajuci podzemne izdanke. Takve nove biljke cvjetaju druge godine. Kada cvjetaju biljke dobivene sjetvom jos ne znam. Ove godine po prvi puta imam sijance i najiskrenije se nadam da ce sljedece godine takodje cvjetati. Kako je s biljkama u saksijama ne znam, jer kao sto sam napisala, kod mene rastu u basti.

      Izbriši
  4. Ja danas ubrala punu kofu jako su dekorativne ko ide u prirodu moze da ih uzme za dzabe,priroda nije pokvarena kao ljudi daje sve dzabe

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Molim vas kažite mi, kada se uberu papagaji da li kljun treba biti u vodi i šta još treba da ne bi uvenuli?

      Izbriši
  5. Ja sam ove godine sijao sjeme. Ali nije išlo baš najbolje.Jedna koja je do sada bila odlična listovi su joj požutjeli, skoro da se suse.Hoće li se povratiti, gdje je pogodno za držanje, koliko vode.To je za mene novo cvijeće i nemam iskustvo.Želio biuh da mi se neko ko je stručan javi.Mnogo mi se svidja ova biljka.Sjeme sam dobio iz Vrnjačke banje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U sustini je papiga jako jednostavna biljka. Mislim da se jedino mozete unistiti cestim zalijevanjem ili prihranom.
      Posadite je u bastu i jednostavno pustite da raste bez ikakve njege. Ona je kao korov, gotovo neunistiva.
      Pozdrav

      Izbriši
  6. Ja vec imam samo cvetove ilk papagaje all mogu reci,all dali mogu to seme posejati I dobiti nove blinke? I kada to da uradim?

    OdgovoriIzbriši
  7. Pozdrav, naravno da mozete posijati sjeme. Na upustvima za sjetvu pise da je sjeme potrebno stratificirati tj. podvrgnuti niskoj temperaturi 20-tak dana (u frizideru). Moje iskustvo je da nice sasvim normalno ako ga posijemo u proljece.
    S obzirom da biljka pruza podzemne izdanke na sve strane najlakse vam je dijeljenjem dobiti vise biljaka. Ja sam jednu veliku biljku ovog ljeta iskopala. Na sve strane u udaljenosti od ca. 60cm-70cm sad rastu mlade biljke.
    Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Molim ako je ikako moguće kupiti kod tebe treba mi za buduću punicu.
      Unaprijed Vam se puno zahvaljujem !
      L.p.

      Izbriši
  8. Gdje mogu kupiti sjeme papige, rado bih imala u svom vrtu....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprostite na kasnom odgovoru. Ne znam gdje zivite, pa Vam ne mogu tacno odgovoriti na ovo pitanje.
      Pozdrav

      Izbriši
  9. I mene zanima gdje mogu kupiti sjeme? Iz Varaždina sam. Hvala unaprijed!

    OdgovoriIzbriši
  10. Biljka je korov, raste gde stigne, ne traži ništa, videla sam je pored puta , a na svakoj stabljici mnogo papiga. Ubrala sam tri i stavila "kljun"u vodu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Biljka jeste korov, ali ne svugdje. Primjetila sam da dobro raste u zemlji siromasnoj hranjivim materijama. E sad, to je moje zapazanje. Mozda grijesim.

      Izbriši