Hemerocallisi / dnevni ljiljani 2013


Kao i svugdje u Evropi i u Njemačkoj je ovo ljeto jako toplo. Nisam mogla pretpostaviti da će mi nekad u životi vrućine smetati, ali eto došlo je i to vrijeme. Zbog alergije protekle 2 godine rijetko sam izlazila vani na podnevno sunce i to za posljedicu ima da sam se jednostavno odvikla i da se jako loše osjećam ako to ipak učinim. Najvažnije od svega je da više nemam alergiju.

Sad sam se udaljila od teme ovog posta. Htjela sam samo da napišem da ne idem u veliku baštu i zašto ne idem u nju.
Nedavno je konačno pala kiša. Normalni ljudi u tim vremenskim uslovima iz bašte idu kući, ja iz kuće u baštu......fotoaparat, šeširić i u baštu.
Cilj mi je bio uslikati Hemerocallise/ljiljane. Sin ih je slikao kad su bile strašne vrućine, pa cvjetovi nisu onako lijepi kao što bi trebali biti.
Zato sam ja otišla da pokušam "uhvatiti" poneki cvijet. Nisu sve slike lijepe, ali mi je važno da vam pokažem sorte koje trenutno cvjetaju. Nekoliko biljaka kupljenih prošle godine je ocvalo i kako su biljke male, nema naznake da će opet cvjetati kao što je to slučaj s velikim i bujnim biljkama.

Slike Hemerocallisa sam vam htjela pokazati tek kad uspijem sve sorte uslikati kad su najljepše.
Kako se to odužilo to čekanje ću skratiti i pokazati vam ih iako slike nisu najkvalitetnije.
Grupne slike vam ovaj put neću pokazati, jer se zajedno s Hemerocallisima vidi i puno korova.........

Hemerocallisi koje je sin slikao na početku cvjetanja, dok još nisu bile velike vrućine.


Mlada biljka kupljena prošle jeseni.







Biljke slikane mobilnim nešto kasnije kad su bile strašne vrućine kao sad.


Sledeća 3 imaju jako sličnu boju, ali drugi oblik cvijeta.


Desno se vidi, od vrućine, napola uvehnula Echinacea.







Moje "kišne slike"






Ovi Hemerocalisi "Istrijani" rastu u jednoj ogromnoj saksiji u maloj bašti uz stan.







Ovo su otprilike bile sorte koje imam, mislim da mi fale slike 6-7 sorti.
Na njih ćemo morati čekati sljedeću godinu.

I da se potsjetimo: hemerocallise možete razmnožiti dijeljenjem korjena, sjetvom i proliferaciom (proliferation).

Ovo je jedan dio ovogodišnjih sijanaca.


I dok vam ovo pišem smračilo se kao da je ponoć. Dolazi veliko nevrijeme.

Želim vam lijep start u novu sedmicu. 


Broj komentara: 9:

  1. Dobar dan
    Imate lijepu kolekciju hamerocallisa.Ako ne znate nazive evo Vam po redu kako su slike.
    Purple Bicolor
    Night Beacon
    Court Magician
    Chicago Knobby
    Arriba


    Nevrijeme koje je juče bilo kod Vas danas popodne dolazi do nas ,nadam se da će pasti nešto kiše jer je već jako suho.
    Lijep pozdrav,Korado

    OdgovoriIzbriši
  2. Odgovori
    1. Drago mi je da ste navratili na moj blog Korado.
      Naravno da nazive Hemerocallisa Istrijana zna najbolje njihov darovatelj. Veliko hvala Korado za biljke, a i za nazive. Vaši Hemerocallisi su posebno lijepi, a to se vidi i na slikama.
      Kod nas je i juče padala kiša i mislim da su biljke dobile dovoljno vlažnosti. Ne znam tačno, jer sam trenutno u Minhenu i upravo se spremam ići u botaničku baštu, a poslije toga se vraćam kući.
      Nadam se da Vam je palo dovoljno kiše i da niste imali nevrijeme s gradom. Lijep pozdrav

      Izbriši
  3. Hemerokalisi su ti divni, ali ovi sa rozim, ljubičastim tonovima su još divniji :) Ne znam koji bih mogla izdvojiti.
    Nadam se da si uživala u botaničkom vrtu. Koliko god da imaš vremena, tamo je malo.

    OdgovoriIzbriši
  4. Cemi, ipak nisam išla u botaničku baštu. Opet je odjednom ugrijalo i to je za mene odmah stop....Morat ću za to odvojiti jedan vikend.
    Hemerocallisi su zbilja zahvalni i lijepi. Neke ću preseliti iz velike bašte u malu, pa ću onda imati kontrolu i tačno znati koji je gdje posađen (i onda uvijek znam koju biljku trebam podijeliti).

    OdgovoriIzbriši
  5. Žao mi je što nisi mogla ići u botanički vrt. Biće, aBd, prilike.
    Kako ćeš napraviti mjesto za hemerokalise u maloj bašti? :) Vadićeš hortenziju, ali to nije dovoljno. Hoće li morati još nešto van? Kako uopće da odlučiš šta ide van, odnosno, na koji način napraviti mjesto? Kako rangirati biljke? Teška su to odluke. Ja sam proljetos došla do zaključka da je ovo što ja imam dobro, da sam zadovoljna. Međutim, sad bih ipak izbacila sve crveno, narandžasto i žuto (kojeg i nema tako puno). Ali bih onda morala izvaditi, recimo ružu Moniku, koju sam konačno ove godine uspjela naći i kupiti. Ne mogu se odvojiti od nje :) tako je lijepa, i tako fino miriše. To su promjene koje se ne mogu odmah uočiti, potrebno je godinu - dvije. Sreća pa i ja imam kod kuće prednje i zadnje dvorište, te baštu u brdima (tzv.ranč), pa mogu na taj način olakšati izmjene.
    Na koji način ti donosiš odluke? Donosiš li ih sama ili tražiš pomoć od nekog (pa da onda imaš koga i da kriviš ako ne ispadne dobro :) )?

    OdgovoriIzbriši
  6. Zadnja rečenica ti je prava, dala si mi ideju hahaha... Jedva čekam da dođem da vidim kako sad izgleda. I onda je izgledalo prelijepo, a vjerujem da je sad još ljepše. Ja sam danas počela čupati Oenotheru tetragonu (iščupala sam sigurno 100-njak biljaka), zauzela mi je oko 2m. Kad razmislim ne znam ni odakle mi ta biljka. Na jesen selim božure, smokvu, ružu "Heidi Klum", jednu žutu i jednu crvenu ružu. Za hortenziju penjačicu nisam sigurna, jer kroz nju može rasti recimo Delphinium, a i lijepo mi izgleda, pa ću o tom još malo razmisliti. Na njihovo mjesto će doći Hemerocallisi u pastelnim bojama (roza, lila). Između njih bi posadila neke sitnije žbunaste biljke, koje bi i bez cvijeta izgledale dekorativno, poneku nisku travicu, poneki raritet....ali prije svega moram to nacrtati (naravno to će učiniti moj sin), pa ako bude izgledalo kako sam zamislila onda krećem u akciju. Naravno i knjige su tu, ideje su se skupljale... Dio uz plastenik i ispod hortenzije je rezervisan za biljke za sjenu. I tu treba puno biljaka iskopati. Bez obzira koliko ću ja to planirati sigurna sam da to ipak neće prve godine izgledati optimalno, jer bašta nikad ne može biti gotova. To i jeste ono najinteresantnije. Ako ti imaš neku ideju.....

    OdgovoriIzbriši
  7. Dobar dan
    Vi ste isto počeli sa zrtvovanjem biljaka radi nekih novih i ljepših,neki put bi bilo bolje da ne znamo za neke nove novitete i raritete.Ja sam jednu vrstu oenothere odmah počupao iste godine kad sam vidio kako raste,ostavio sam si samo O. missouriensis.Kod nas nije palo ništa kiše tako da se sada i dalje nastavlja suša,danas je 36 a za sutra najavljuju još koji stupanj više.Vidim da ste se bacili u ozbiljno planiranje vrta pa Vam želim puno uspjeha.Pozdrav,Korado

    OdgovoriIzbriši
  8. Dobar dan Korado, u pravu ste. Nekad sam se čudila kad ste Vi pisali da neke biljke čupate, a sad to isto i ja radim. Nije u redu da mi neke prelijepe biljke rastu u bašti u koju ne idem često (zbog vrućina), a neke, kako ih Bea zove "običnjače", su mi svaki dan pred očima.
    O. missouriensis nije visoka i može se držati pod kontrolom, a i idealna je za Vašu klimu. Zato razumijem da ste je zadržali. Ja sam počupala i O. tetragonu i O. biennis.
    Danas cijeli dan po malo radim, pa uđem da se odmorim, pa iziđem... i tako cijeli dan. I kod kod nas je jako toplo, pa ne izdržim više od 15-tak minuta vani.
    Žao mi je da imate takvu sušu, nadam se da neće ostaviti trajnije posljedice na Vaše biljke.
    Hvala Vam na lijepim željama za uspješno planiranje vrta. Kako više planiram tako sam manje sigurna kako će to na kraju izgledati. Ima toliko lijepih biljaka koje bih željela posaditi, ali sam ograničena prostorom.
    Moguće je da ću i od Vas ukrasti nekoliko ideja s obzirom da imate jedan od najljepših vrtova, fascinantan broj različitih biljaka koje su stručno ukomponovane u okolinu. Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši