Klijanje i ožiljavanje......


Brugmansie

Kako vrijeme prolazi i zima polako odbrojava dane tako sam i ja sve nestrpljivija.
Sjeme klija, sijanci rastu, vrijeme je za rasađivanje, a temperatura nikako da poraste. Kad pogledam na termometar shvatim da je još zima, a kad pogledam na biljke imam osjećaj kao da je došlo proljeće.


Reznice Brugmansia lijepo rastu. Pošto trenutno u stanu imam pravu invaziju šampinjonskih mušica zemlju sam prekrila slojem pijeska. Na taj način se sprječava da mušice uđe u zemlju i polože jaja, a takođe da male mušice, koje su se već izlegle u zemlji, iziđu vani.

Brugmansie
Sljedeća tura ožiljenih Brugmansia čeka da bude posađena.

Kesten koji je proklijao krajem novembra lijepo raste. Drugi kesten je takođe proklijao i bit će ovih dana posađen u zemlju.

Kesten: biljka i klijanac
Klijanac kestena
Klijanac kestena
 2 saksije Rhodochitona  posijanih 25.01. su u klijalištu i mali sijanci su već na pomolu.
Saksije sam otkrila samo na kratko da se promjeni zrak. Poslije slikanja sam opet stavila providan najlon koji služi za održavanje vlažnosti zraka.

Klijanci Rhodochitona
 Ispod lampe za biljke.

Klijanci Rhodochitona
Senecio confusus je izgleda takođe klijao. Nešto je u svakom slučaju niklo, ali pošto ne znam kako sijanci izgledaju morat ću sačekati da vidim je li to zbilja Senecio c. ili korov.

Sjemenke Abutilona (mix) su posijane u jednu minijaturnu plastičnu kutijicu. Iznenadilo me kad sam vidjela da su nikli.

Abutilon - mix
4 vrste Buddleje su takođe u klijalištu i izgleda da su se reznice ožilile.

bijela Buddleja davidii
Jedan dio biljaka u klijalištu.


Nastavak slijedi....

Želim vam lijep početak sedmice.

Broj komentara: 10:

  1. mašala,kako divno izgledaju mlade bilj;ice, sve ti ide od ruke.Posebno me zanima kesten jesi li to uzela pitomi i šta si radila da ti nikne.Ja sam prošle godine sijala abutulon i nije mi nikao .

    OdgovoriIzbriši
  2. Jeste Jos, kesten je pitomi. Ja kesten mogu jesti i kad sam najsitija, pa rekoh da probam. Možda nekad budem jela kesten iz svoje bašte ("iz naše bašće, od naših šljiva"). Kesten sam zamotala u vlažnu papirnu salvetu i stavila u plastičnu vrećicu. Vrećicu sam držala otvorenu i redovno vlažila salvetu. Kad je kesten proklijao posadila sam ga u zemlju...i to je sva mudrost.
    Jos žao mi je da ti nije nikao Abutilon. Možda nam je čak isto sjeme ili????
    Ova plastična kutijica u kojoj su posijani nije dublja od 2cm, čak nije ni probušena, pa ipak su nikli. Imaš li još sjemena? Ako želiš mogu ti poslati. Pusa

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja obožavam kestenje, što kuhano što pečeno.Ne bih se nikada sjetila da i on može niči tako jednostavnom metodom.Računaj samo da je kesten dvodoma biljka i da bi imala plodove moraš imati i mušku i žensku.Kod nas na vikendici ima ogromno stablo kestena ali nikada nije rađalo jer nema drugoga. Prijatelj nam jednom donio mladi sijanac i posadio ga čak ali se osušio prve godine iako je bio pola metra visok. Kesten voli kiseliju zemlju.
    Ja sam sjeme abutilona poručivala prošle godine ,pa vjerovatno nije bilo svježe.Nema veze ,nemam živaca i ove godine pokušavati.Hvala ti što se nudiš.
    pusa

    OdgovoriIzbriši
  4. Moja znatiželja me uvijek tjera da nešto probam, pa tako i sjetvu kestena. U velikoj bašti smo prije 2 godine posjekli jedan ogroman bor, jer nam je pravio hlad na 1/4 bašte i ništa ispod njega nije raslo. Sad sam mislila na to mjesto posaditi ova 2 kestena, jer bi zemlja trebala biti kisela i pokušati im veličinu držati pod kontrolom. Sve je to ideja, a koliko ću uspjeti vidjet ćemo.
    Sjeme Abutilona sam imala kad sam dolazila u Sa., pa sam mislila da si možda uzela nekoliko sjemenkica.

    OdgovoriIzbriši
  5. i meni je palo na pamet posijati kesten i posaditi ga u vrt jer sad ne smiješ po šumi lunjati i nabrati puno kestena...zakoni...zakoni...pa zašto ga jednog dana ne bih brala u svom dvorištu :)iako ću sad možda pitati glupost, ali kako ću raspoznati muški, a kako ženski kesten?

    OdgovoriIzbriši
  6. Konte nema muški i ženski kesten. Kesten je tkz. jednodoma (koliko se sjećam izraza) biljka, znači na jednoj biljci su i "muški" i "ženski" organi. Bez obzira na to nije moguće samooprašivanje, pa su zbog toga potrebne 2 biljke.
    S obzirom da imaš jako veliku baštu, a da se po šumama neće smjeti brati, ideja da posadiš kesten ti je odlična. Sretna sjetva.

    OdgovoriIzbriši
  7. Na koji nacin ste sijali sjeme buddleje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lijep pozdrav Happy. Na slici su oziljene reznice. To je najjednostavnoji nacin razmnozavanja, pa ga ja koristim s obzirom da zelim da dobijem istu boju cvijeta kao kod biljke majke. Sjetva je moguca, pretpostavljam jako jednostavna, jer ja svake godine imam puno samoniklih sijanaca. U tom slucaju je upitno kakva ce biti boja cvijeta.

      Izbriši
  8. Ja sam pokusala u par navrata posjati ali nije uspjelo, ako sama nice onda joj je najvjerovatnije potrebno da odstoji na hladnom. Hvala u svakom slucaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam pokusala naci informacije o tome da li sjemenu zbilja treba hladni period, ali na zalost nisam nista nasla. Moguce je cak i da ne treba, jer je kod mene nicao cak u dubokim pukotinama izmedju betonskih ploca (uz zgradu), gdje i nije bas tako hladno.
      Zasto ne pokusate s reznicama...mada i ja jako volim eksperimentisati.

      Izbriši