Sjetva 2013


Meteorolozi predviđaju da će temperatura narednih dana biti -10°C, ali to me nije sprječilo da počnem s sjetvom. Neke biljke, koje su posijane krajem 1012, već uveliko rastu, neke niču, a sad počinje nova sjetva.


Moja omiljena biljka: Rhodochiton. Iako imam puno biljaka od prošle godine i jednu saksiju s nekoliko biljaka od 2011 ipak ne mogu, a da ga ne posijem opet.
Dvije saksije s 15-tak biljaka je dovoljno.
Sjeme Rhodochitona klija na svjetlu, pa se sjeme ne pokriva zemljom. 


Senecio confusus takođe klija na svjetlosti.


Naravno obavezno saksije prekriti providnim najlonom radi sprječavanja isušivanja zemlje. S vremena na vrijeme najlon treba skidati. Ove saksije idu pod lampe za biljke ispod kojih će naravno brže nići nego na dnevnom svjetlu.


Pored ove 2 biljke danas su posijani egzoti iz Australije:
- Waratah
- Xanthorrhoea preissi
- Swainsona formosa i
- Anigozanthos (kengurova šapa)

Sjeme Hemerocallisa, koje sam skupila u jesen sa mojih biljaka, je već uveliko klijalo i biljke već rastu.




Da bi sjeme Hemerocallisa uspješno klijalo mora da se podvrgne niskim temperaturama. Mnogi Hemerocallise siju direktno u baštu i čekaju proljeće......
Pošto sam već nekoliko puta prekopala mjesto gdje sam već posijala određene biljke i zaboravila na to, ovaj put sam htjela biti sigurna. 
Zato sam mojim sjemenkama odglumila zimu stavivši ih u frižider. Znači, sjemenke s komadićem vlažne papirne salvete sam ostavila u frižider i za relativno kratko vrijeme su proklijale. Redovno sam provjeravala u kakvom su stanju sjemenke, jer se zbog vlažnosti može pojaviti plijesan.



Dok sjemenke prokliju možete ih posaditi u zemlju kao što sam to ja uradila.



Želim vam ugodan vikend.








Broj komentara: 8:

  1. Počelo je, dakle :) krasno! Daješ mi želju da i ja počnem, ali se moram još strpiti jer nemam mjesta pogodnog za instalaciju svjetiljke. Djeca su mi sav prostor okupirala i suviše su aktivni da bih bila sigurna da neće nešto srušiti :)
    Dakle, telopeu (warath) sam već dva puta sijala. Krasna biljka, bez problema nikne i krene i onda mi se odjednom osuši. Nemam pojma zašto. A tako bih je željela imati. Možda opet probam, ali ću je držati u hermetički zatvorenoj posudi ili kako se to drugačije kaže - pod staklenim zvonom :)
    Moram priznati da sam malo ljubomorna na ove tvoje hemerokalise, kako ti svi redom klijaju. Meni je od one nekadašnje ture klijao jedan i taj trenutno vani ima i bočne izdanke. Nadam se cvijetu ove godine.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja ne mogu da se obuzdam... hoće li mi sjetva uspjeti vidjet ćemo. Ni ja nemam mjesta, zato mi je klijalište u podrumu. U svakom slučaju djeca su važnija, a cvijeća i sjetve će biti kad zato dođe vrijeme. Rhodochiton bi već trebala posijati ako želiš da ti na vrijeme nikne i cvjeta. Ako mi Waratah nikne računaj na 1 biljku, rado bih ti poslala sjeme, ali sam sve posijala. Uskoro ću postaviti post o tvojoj-mojoj Delonix...raste, raste....
    Draga Cemi, ne trebaš biti ljubomorna na moje Hemer. Ni meni nije klijalo svo sjeme od kupljenih Hemereocallisa. Pošto je bilo skupo "ko vrag" očekivala sam puno bolju klijavost. Jedino znam da više nikada neću kupiti sjeme, od sad ću sijati samo svoje. Od mog sjemena je klijalo zbilja svo (100%) i to u relativno kratkom periodu (način sam opisala). Valjda zato što je sjeme friško. Jedini nedostatak je što su mi pomješani svi zajedno, nisam ih odvajala. Ove godine ću na to obratiti više pažnje.
    Znam da ti želiš roza, a ja ti mogu ponuditi mix. Ako želiš javi, poslat ću ti ih s Streptocarpusom.

    OdgovoriIzbriši
  3. Telopeu (lakše mijenjati kroz padeže) sam ljetos rekla da nikad više neću sijati, tako da se ne brineš :)
    Rodohiton ću ovo koji dan usijati i odnijeti na posao, to mi je najsigurnije.
    Mislim da je ovaj jedan hemerokalis rozi. Trebao bi biti. Ako ne bude, onda ćemo se dogovoriti za jesen (kad obilježiš sjemenkice)

    OdgovoriIzbriši
  4. Mogu ti samo sretno poželjeti sa tim australijskim biljkama.Ali gledajući kako ti hemerocalisi i sve ostalo posijano ide od ruke ne trebam se brinuti.
    Ja na svojim hemerocalisima nisam nikada vidjela sjeme, ili nisam obraćala pažnju.

    OdgovoriIzbriši
  5. Retriver Sara

    volim kako nam sve lijepo uvijek pokažeš i objasniš, draga makk...ja danas sijem rhodochiton, vjerujem da će biti uspješno iako nemam baš dobre uvjete za sijanje zbog skučenog prostora u stanu...ove australske prinove moram malo proguglati da bih te mogla pratiti...klijanci Hemerocallisa izgledaju odlično, koliko im treba od sjetve do cvatnje?

    OdgovoriIzbriši
  6. Jos, Jos drugi put obavezno pregledaj da li su biljke obrazovale čahure sa sjemenom. Bila bi šteta da ih ne pokupiš, jer znam da imaš prelijepe sorte. Sjetva na ovaj način što sam pokazala je jako jednostavna. A što se tiče autralijskih egzota, to je vječni izazov za mene.
    R. Sara još jednom sretno s sjetvom Rhodochitona.
    Najvažniji cilj moga bloga je podijeliti moje skromno znanje s drugim ljubiteljima biljaka i tako im pomoći da i sami uzgoje neke biljke koje žele, a ne mogu ih naći ili sebi priuštiti.
    Najiskrenije bi me radovala da sam u tom bar malo uspjela.

    OdgovoriIzbriši
  7. Prvi put sam ovdje draga Mak. Dopisujemo se mi i na Facu, ali ovo je baš zanimljivo...Čitala sam kako si posijala sjemenke hemerocalisa. Mislim da i ja negdje imam nekoliko sjemenki pa ću napraviti kao ti. Ja sam nedavno posijala sjemenke perunika koje sam skupila. Dobila sam savjet da ih treba posaditi dok je hladno što sam i učinila. Posadila sam ih u vrt pa sada čekam hoće li izaći...

    OdgovoriIzbriši
  8. ajme već i mene prsti opako svrbe :) dobro da si napisala za rodohitone kako se siju jer imam nešto od tvog sjemenja pa ću i ja probati posijati...
    jesi li već sijala hemerocalise? koliko vremena treba sijancu da dođe do cvatnje?
    naravno da sam išla googlati posijane egzote :D
    Swainsona formosa i Anigozanthos (kengurova šapa)stvarno izgledaju u najmanju ruku zanimljivo ;)
    vjerujem da svi sa nestrpljenjem čekamo tvoje nove avanture po sijanju :)

    OdgovoriIzbriši