Proliferation


Hemerocallisi su zbog velikog broja različitih boja (i kombinacija boja) i oblika cvijeta jako omiljeni među ljubiteljima cvijeća.

Postoje 3 načina razmnožavanja Hemerocallisa:
- sjetvom
- dijeljenjem korjena i
- proliferation

Svakim danom se na tržištu pojavljuju nove sorte dobivene razmnožavanjem sjemenom.

Pored toga što se nikad ne dobije biljka identična " majci" tako svako sjeme iz jedne te iste čahure "daje" drugačiju boju/nijansu cvijeta ili različitu kombinaciju boja.  Divno je iz 1 čahure dobiti nekoliko novih sorti Hemerocallisa.
Svaki sijanac je različit i poseban, pa su mi takvi primjerci upravo zbog toga najdraži.

Moj najljepši sijanac.


Ovaj je obrazovao jako puno čahurica sa sjemenom, pa ću i ja po prvi put posijati sjeme vlastitih biljaka. Naravno sjeme mora na izvjesno vrijeme u frižider.



 

Ovaj Hemerocallis je vrijedno cvjetao, ali nije obrazovao ni jednu čahuru sa sjemenkama.


Nedavno sam otišla u baštu da podijelim korjen. Na moje veliko iznenađenje to nije bilo potrebno.
Biljka je na cvjetnim štapkama obrazovala male biljke.
Ta pojava se zove Proliferation. Ponekad se desi da male biljčice već na cvjetnoj štapci obrazuju korjen.




Dalji postupak je jednostavan.
Cvjetnu štapku treba odrezati iznad i ispod "nove mlade biljke".


I na kraju imate nekoliko novih biljaka.


Još im samo treba vremena da narastu.


Nažalost ova pojava nije tako česta..........šteta.


2 komentara:

  1. Retriver Sara

    osim što možemo uživati u ljepoti tvojih graničica svašta možemo i naučiti...lijepo si nam to prikazala, hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala tebi draga R. Sara na lijepim riječima. Šteta što mi još neke druge sorte nisu obrazovale nove biljčice, ali kako to nije česta pojava i s ovim sam zadovoljna. Važno je da sam to "live" vidjela.
    Inače slike su mi jako loše...naočale mi nisu uvjek pri ruci.

    OdgovoriIzbriši