Obrazovanje fuksije (Fuchsie) stablasice








Trenutno sam u "fazi" obrazovanja fuksija stablasica.
Naravno za izbor vrste je bitno da  biljka nije viseca, nego da raste uspravno i da ima duge grane prije racvanja.
Od kolekcije koju imam najprikladnije su mi se ucinile Swingtime i Phenomenal.




Phenomenal


U pocetku cvijet izgleda ovako
(otkidala sam zuto lisce na brugmansiama, pa zato imam rukavice).


a poslije ovako


Nakon oziljavanja jedne reznice pustila sam je da raste do zeljene visine, a onda odsjekla vrh i sve bocne grane. Ostavila sam samo 2 para listova na vrhu biljke.

Da se stablo biljke ne bi povijalo potrebno ga je fiksirati stapom.




Vazno je redovno otkidati bocne grancice.


Ponekad se biljke zapostave, pa grancice budu nesto vece.






Da bi krosnja bila sto bujnija biljku treba redovno pincirati.

Jedna stablasica "Phenomenal" i jedna "Swingtime" koja ce to tek biti. 



Pokusajte, jako je jednostavno.

Broj komentara: 7:

  1. Ovo je odlično.
    Imala sam namjeru ovog ljeta to uraditi, ali nisam, na žalost. Prvo što sam proljetos imala gubitke, a drugo što sam imala napad bijelih mušica pa sam se borila s njima. Trenutno baš ne izgledaju nešto lijepo. Svakako imam u planu praviti stablašice. Nadam se da ću za "koju" godinu imati fino rascvjetano stablo.

    OdgovoriIzbriši
  2. Cemi ova stablasica je od ove godine, od proljeca. Znaci ako sad ozilis reznicu i pustis je do proljeca da raste, u proljece joj odrezes vrh i rezes bocne grane do jeseni ces imati stablasicu. Nece biti bujna, ali za pocetak je u redu. Jos ako joj posvetis malo vise paznje nego sto sam ja posvetila svojoj moguce da ti vec sljedece godine zbilja bude fino rascvjetalo stablo.
    Ja nikad nemam te bijele musice kad su biljke vani, samo preko zime ako su biljke u stanu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Neki dan sam stavila nekoliko fuksija na ožiljavanje s namjerom da ih odnesem na posao i pustim tako da rastu. Da ih pripremim za stablašice. Ali ova silna frka oko početka škole me natjera da svo cvijeće stavim u drugi-treći plan, pa su mi te reznice propale. Pokušaću danas ponovo, pa ćemo vidjeti.
    A bijele mušice su me smorile. Opet sam ih juče našla, vjerovatno od jajašca koja su ostala poslije prskanja. Sinoć sam prskala sa deterdžentom za suđe, jutros sam ih kupala hladnom vodom iz česme, pa ću večeras opet...moram ih se riješiti prije unošenja.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bas mi je zao da ti te musice prave tolike probleme. Skola ti je idealno mjesto za prezimljavanje biljaka, a fuksije ce ti rasti i preko zime, pa do proljeca vec mozes imati solidnu stablasicu.
    Imas li sortu koja obrazuje duge grane prije racvanja?

    OdgovoriIzbriši
  5. Imam odgovarajuću sortu, ma biće to ok :)

    OdgovoriIzbriši
  6. ne mogu drugo nego još jednom pohvaliti i tvoj blog i lijepe biljke, a ova fuksija je posebno zanimljiva, obožavam ih, moram ju ponovo kupiti jer mi se biljka koju sam imala osušila

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala Stara vrtlarice, i ja jako volim fuksije. Imala sam jako puno različitih sorti, ali nažalost mnoge nisu preživjele prošlu zimu, ne zbog hladnoće, nego zbog loše (jeftine) zemlje u kojoj su bile posađene.

    OdgovoriIzbriši