Rhodochiton atrosanguineus


Ovu lijepu penjačicu sam prvi put vidjela prije 6-7 godina.
Naravno, morala sam je odmah imati i poslije duge potrage sam uspjela da nađem sjeme i da je posijem. Moj prvi pokušaj da uzgojim Rhodochiton je uspio iako u to vrijeme nisam našla nikakve podatke o njemu. Jedino što sam znala su bili podaci sa poleđine kesice od sjemena.
U međuvremenu je biljka postala relativno poznata, ali je ipak nema u ponudi u vrtnim centrima. Jedino što se može naći, i to jedino u dobro opremljenim vrtnim centrima, je sjeme koje je prilično skupo.
Rhodochiton se najviše uzgaja kao jednogodišnja biljka iako, ako se unese u jesen u topliju prostoriju, može biti i višegodišnja. Ja sam ove jeseni unijela 2 saksije (jednu u stan, a jednu u stubište), pa ću vidjeti hoće li preživjeti zimu.
Pošto sjeme treba dugi vremenski period (ponekad do 6 sedmica) za klijanje, preporučuje se sjetva početkom februara i to direktno u saksije (optimalno 3 biljke zajedno).

Ovako izgleda sjeme

Pošto sjeme Rhodochitona klija na svetlosti, sjemenke treba lagano unisnuti u zemlju ili ih prekriti jako tankim slojem zemlje.
Sjeme sporo niče, ali kad nikne, biljka raste relativno brzo.




A kad biljka naraste i počne cvjetati svi koji je imaju shvate da se isplatilo čekanje.
Rhodochiton je zbilja jedna divna penjačica.



Pored predivnih cvjetova ova penjačica ima divne dekorativne listove, koji vremenom mijenjaju boju u ljubičastu.

I nakon unošenja u stepenište biljka je vrijedno cvjetala.
Slika je nekvalitetna zbog nedostatka svjetlosti, ali se ipak može vidjeti njena veličina i ljepota.



Želim vam lijep vikend.

2 komentara:

  1. Ako biste mogli napisati da li je ta divna biljka trajnica ili jednogodišnja. Hvala i lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprostite na nesto kasnijem odgovoru. Biljka se prodaje kao jednogodisnje, ali je ustvari visegodisnja. Pogledajte video o Rhodochitonu na mom youtube kanalu https://www.youtube.com/watch?v=Kpby2JBEHDU&t=12s
      Lijep pozdrav

      Izbriši