Sijanje egzotičnog cvijeća

Danas je na red došlo (po treći put od jeseni) sijanje egzotičnog cvijeća. Tu su prije svega:
- Bugmansia
sanguinea,
- Musa sikkimensis Red tiger,
- Strelitzie narandžasta i plavo/bijela i
- Adenium obesum

Pa krenut ću od Brugmansie koju ja već imam, ali me interesuje mogu li je uzgojiti i iz sjemena.



Postupak sijanja za one koji to ne znaju:
- sjeme 2 dana potopiti u toploj vodi
- poslije toga pažljivo ostrugati tanki vanjski sloj
- sjeme posijati 1cm duboko u zemlju
- saksiju poklopiti staklenim / plastičnim poklopcem ili uviti u najlonsku vrećicu
- staviti na toplo i svijetlo mjesto, radijator je idealan
Vrijeme klijanja je 2- 3 sedmice.

Musa sikkimensis Red tiger
Postoje 2 načina pripreme sjemena za sijanje:
- isturpijati sjeme šmirgl-papirom ili
- zaliti ga vrelom vodom
Nezavisno koju metodu od ove dvije izaberete sjeme potopiti još 1-2 dana u vodi, a nakon toga posijati u vlažnu zemlju i držati na temperaturi od 25°C.
Saksiju treba prekriti staklenim poklocem ili najlonskom vrećicom i može se držati na tamnom mjestu sve dok ne pođe davati prve listove.
Klijanje traje od 2 do 8 mjeseci.
Pored ovog načina postoji još jedan za one koji rado eksperimentiraju:
- dakle sjeme pripremiti ili turpijanjem ili preliti kipućom vodom
- u najlonsku vrećicu staviti vlažnu zemlju za sijanje i sjeme
- vrećicu zatvoriti i staviti na toplo mjesto (najbolje na radijator)
- redovno kontrolirati i dok sjeme počne da klija presaditi ga u saksije.
O njezi
Musa sikkimensis Red tiger ću pisati kad dođe vrijeme za to, znači treba prvo sjeme isklijati.
Ja ću sjeme pripremiti na obadva načina, (znači neka preliti vrelom vodom, a neka isturpijati) i koristiti metodu sa najlonskom vrećicom. Vidjet ćemo hoću li uspjeti.
Ovako izgleda sjeme Musa sikkimensis Red tiger


Strelitzie
Posijat ću narandžastu i plavo/bijelu strelicitziu.

A ovako izgleda sjeme



Ne znam je li to slučajno, ali mi se čini da je sjeme blavo/bijele strelitzie nešto veće i sa većim narandžastim ovojem.

Postupak sijanja:
- prije sijanja odstraniti narandžasti ovoj koji sadrži supstance koje sprječavaju klijanje
- tečnim sapunom (predpostavljam da može i deterdžentom za pranje suđa)
odstraniti
vanjski tanki sloj sjemena
- sjeme natopiti 1 - 2 dana u vodi
- sjeme se ni u kom slučaju ne smije turpijati.
Pored ovog načina može se sijati u vrećici kao što je već opisano kod sijanja Musa Sikkimensis.
Klijanje traje od nekoliko sedmica do nekoliko mjeseci.

Ja ću i ovaj put koristiti metodu sa vrećicom.
I na kraju je ostao Adenium obesum.
Ovako izgleda sjeme ovog jako lijepog i interesantnog cvijeta.

Pošto mi prodavač nije poslao uputstvo za sijanje (ionako ne bi koristilo, jer je sjeme naručeno iz Francuske i prilikom kontakta sam konstatovala da prodavač ne govori njemački jezik, a ja naravno ne govorim francuski) morala sam malo istraživati na netu. Čudno da sam našla različite metode, pa tako ne mogu tačno stajati iza ovoga što ću napisati. Prvi način je:
- sjeme posijati vodoravno u zemlju otprilike 0,5cm dubine
- saksiju prekriti staklenim ili plastičnim poklopcem ili najlonskom vrećicom
- zemlja mora biti vlažna, ali ne mokra

- saksiju staviti na toplo mjesto (radijator)
Drugi način je da se sjeme prije sijanja natopi u vodu. Zbunilo me je da su neki to radili 2-3 sata, neki 10 sati, a neki čak 24 sata. Ja ću probati metodu bez natapanja sjemena u vodu i s natapanjem, ali samo 2-3 sata.
Svima onima koji će ovih dana početi sa sijanjem želim puno uspjeha, a ja ću redovno obavještavati o mojim (nadam se) pomacima.

I za kraj malo šarenila.
Moj veliki Epiphyllum, kojem je očito pretoplo u stepeništu trenutno cvjeta.

Narandžasta Schlumbergera je nakon cvjetanja završila u stepeništu, a njeno mjesto su zauzele druge dvije, koje su se iz podruma preselile u dnevnu sobu.

4 komentara:

  1. Kod tebe baš cvjetno. Epifilum je poranio, ali neka je, prekrasan je.
    Adeniume sam sijala na oba načina, i klijaju svakako. Imala sam problema kasnije, redom su mi krepavali.
    Steliciju sam prije sijanja namakala 24 sata u soku od narandže (s.reginae).
    Ova plavo-bijela (s.nicolai) je nekako elegantnija. Nadam se da će ti sve klijati.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala ti na interesovanju draga moja. Alergija je hvala Bogu prošla. Baš mi je bila dosadila. Epiphyllumu je u stepeništu pretoplo, ali je saksija ogromna i preteška da bi je nosili u podrum. Ionako su me dovoljno namučile brugmansie.
    Što se tiče Strelitzie nicolai i ostalog nisam te zaboravila. Sjemenke za tebe su spremljene.

    OdgovoriIzbriši