Drvenasti božuri / Paeonia suffruticosa / Paeonia rockii 2022

 

 

Drvenasti božuri pored ostalih vrsta pripadaju familiji Paeoniaceae i poticu iz Kine.

Grupi Paeonia suffruticosa pripadaju kineski i japanski drvenasti bozuri. 

Kineski d.b. su nižeg rasta i imaju duple, teške i mirisne cvjetove.

Japanski d.b. su višeg rasta, imaju jednostavne ili polujednostavne cvjetove bez mirisa.

Paeonia rockii su karakteristični po jako velikim cvjetovima s tamnom sredinom.

 

 Prošlo je puno godina od moje prve sjetve drvenastih božura (Paeonia rockii).

Sjeme posijano u jesen je klijalo već u proljeće i nakon toga sam ih posadila u veliku baštu. 

Sad su to velike biljke, koje me svake godine obraduju velikim brojem cvjetova, a tako je bilo i ove.

 

 

Bila je to avantura koja me je oduševila. Prvo, naučila sam da budem strpljiva, a drugo da nista nije nemoguće. Do tad nisam poznavala nikog ko je pokušao i uspio u tome. Tako je ovaj izazov za mene bio jos interesantniji, a činjenica da sam uspjela potaklo me je da nastavim započetu avanturu. 

 
Ovo je prva generacija drvenastih božura, koje sam uzgojila iz sjemena. 
Nakon toga su uslijedili drugi -  pored P. rockii i Paeonia suffruticosa.


Svi ovi božuri u jesen obrazuju veliki broj sjemenskih čahura.

Sjeme, koje pane na zemlju u velikom broju klija i iz njih izrastu mlade biljke bez  mog utjecaja.

Jedan dio i ja posijem. To radim sa sjemenom dobivenim ciljanim oprašivanjem odavranih sorti.
Važno je znati da sjeme mora imati hladni period da bi klijalo. Zato ga je najbolje posijati odmah nakon sakupljanja i to direktno u bašti vodeći računa da ga ne prekopamo.

Više o sjetvi  možete pročitati klikom na plavo polje.


Jedini drvenasti božur kojeg sam kupila je kalemljen i trebao je biti crven. Kupila sam ga s ciljem da ga ukržtavam sortama koje već imam.

Nažalost procvjetao je roza/pink, a sličan tome već imam.

 Trenutno imam nekoliko generacija mladih biljaka, jer već godinama ostavim bar 4-5.

S obzirom da mi u baštu dolaze srne i brste skoro sve osim božura trenutno nemam drugog rješenja osim uzgajati biljke, koje srne ne jedu.

Jedini nedostatak biljaka uzgojenih iz sjemena je da imaju jako veliki korjen i skoro je nemoguce veću biljku premjestiti na drugo mjesto u bašti. 

Zato ih je najbolje  odmah prve godine posaditi na stalno mjesto.

Video o drvenastim božurima slijedi.

Lijep vikend vam zelim

Pozdrav iz cvjetne oaze.


 


Nema komentara:

Objavi komentar