Gloriosa ili Penjući ljiljan






Jedna od ljepših biljaka penjačica je Gloriosa, a pogledajte i zašto.




Gloriosa pripada familiji Colchicaceae. Do sad je poznato 12 vrsta, a najpoznatija je Gloriosa superba (stari naziv Gloriosa rothschildiana). Prirodna staništa ove vrste su tropski dijelovi Azije i Afrike. Po tome se lako zaključuje da ova biljka voli topla polusjenovita i vlažna mjesta.

Ovo je biljka penjačica i za hvatanje joj služe vitice na krajevima listova. Može rasti i kao padajuća biljka ako joj ne postavite ljestvice uz koje se može penjati.


Iako bi Gloriosa trebala biti jednostavna za uzgoj ipak se desi da sve ne funkcioniše onako kako smo mi zamislili. Ja sam ove godine posadila nekoliko jednako velikih rizoma koji su već imali "vrhove"  tj. pupove i dok su neke biljke već uveliko cvjetale, druge su tek počele nicati.



Rizomi se sade u proljeće, najbolje već u martu i to tako da se polože vodoravno u saksiju i prekriju s 2cm zemlje. U ovo vrijeme je jako bitno obezbijediti dosta toplote (recimo na prozorskoj dasci na južnoj strani) s redovnim, ali ne pretjeranim zalijevanjem. Najbolje je koristiti odstajalu vodu ili kišnicu. Važno je napomenuti da voda ne smije biti u posudicama ispod saksija, jer bi rizom za kratko vrijeme sagnjio.


Dok biljke niknu moze se početi s blagom prihranom iako ja to ne radim, jer koristim dobru zemlju za saksijske biljke koja sadrzi dosta komposta. Najbolje mjesto za gloriosu je polusjena s prijepodnevnim ili poslijepodnevnim suncem. Jako podnevno sunce nije dobro, jer može "spržiti" osjetljive listove kojima više odgovara vlažan zrak.

Gloriosa cvjeta polovinom juna.
Interesantno je koliko različitih kombinacija boja i nijansi imaju cvjetovi G. superbe.










Nakon cvjetanja biljka obrazuje sjemenske čahure.



U ovom stadijumu biljke treba i dalje po malo zalijevati da bi čahure sazrile.



Nakon "berbe" čahura sa sjemenom rizomi idu u fazu mirovanja. Mogu se izvaditi iz zemlje ili ostaviti u zemlji s tim da se ni u kom slučaju više ne zalijevaju.
Ako se ostave u zemlji u martu ih treba izvaditi i posaditi u friišku zemlju.

Prilikom jednog od mojih putovanja u Holandiju kupila sam sjeme Gloriose Lutee. Naravno kupila bi rizome da sam ih našla, ali ih nije bilo u prodaji.



Od 10 sjemenki proklijalo je 7 što smatram izuzetnim uspjehom.

Ovo su mali rizomi nastali iz sjemena.


Čahure mojih biljaka još nisu zrele, ali će uskoro biti i onda slijedi sjetva.

Ovo su nove sorte Gloriose sa izložbe Keukenhof u Holandiji. Nažalost nije bilo ni sjemena, a ni rizoma u ponudi. Šteta, divne su.





Gloriosa je postala jedna od mojih omiljenih biljaka.

Želim vam lijep start u novu sedmicu.

Nema komentara:

Objavi komentar