Plumbago indica




Pored Plumbago auriculata, koji je i najzastupljeniji kod ljubitelja egzotičnog cvijeća, od nedavno se na tržištu pojavila i jedna nova vrsta, a to je Plumbago indica.


Plumbago indica je penjačica, porijeklom (kao što ime govori) iz Indije tj. Jugo-istočne Azije. Može da naraste do visine od 2 m, u zavisnosti da li se orezuje da raste kao grm ili se pusti da raste kao penjačica.
Tokom ljeta se treba držati na sunčanom i toplom mjestu, a tokom zime prije svega na svijetlom mjestu s optimalnom temperaturom od 15C-18C. Najniža temperatura koju ova biljka kratko može izdržati je 3C.



Jako važno je napomenuti da Plumbago indica zahtijeva kvalitetnu i vodopropusnu zemlju za saksijske biljke. Iako se u vrijeme vegetecije mora redovno zalijevati, važno je da voda otiče. U protivnom bi korjen za kratko vrijem sagnjio.

Iako ja to nisam radila, poželjno ga je u vrijeme vegetacije takođe svake 2 sedmice prihranjivati. Time se garantuje cvjetanje od decembra do proljeća.

Moj Plumbago je cvjetao u jesen. Vjerovatno zato što je od početka bio u stanu. Bojala sam se da mi u vrijeme dok sam ja bila na godišnjem odmoru ne bude zapostavljen, a izgubiti takvu biljku, bila bi prava šteta.
O vremenu cvjetanja našla sam različite informacije. Po nekima cvjeta od decembra do proljeća, po drugima pak u ljeto i jesen.
Vidjet ćemo kad će sljedeće godine cvjetati.



Ne znam da li se Plumbago indica može razmnožiti sjemenom, ali reznicama sigurno može.

Nisam sigurna, ali ovo bi mogle biti sjemenske čahure koje su još uvijek zelene.


 Sačekat ću da vidim hoće li čahurice sazriti. Možda budem imala sreće da pokupim i sjeme. Vjerujem da bi mu se mnogi radovali.
Ako to uspijem, sjeme će biti u ponudi na stranici razmjene .

Jedna reznica će odmah na ožiljavanje, a poslije sazrijevanja sjemena vjerovatno još 1.
Inače Plumbago indica se orezuje u proljeće i time pospješuje bujniji rast.

Želim vam lijep vikend.

Nadam se da su vase biljke na sigurnom.

2 komentara:

  1. Predivnan cvijet, uvijek mi osvježiš jutro nečim lijepim na svojoj stranici. Samo tako nastavi
    pozdrav
    Zdenka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Zdenka, na javljanju i na lijepim rijecima. Sad je vani mrtva sezona, ali na srecu ima toliko divnih biljaka koje tek sad pokazuju svoju ljepotu. Ovo je samo pocetak. Lijep pozdrav

      Izbriši