Pre / rana sjetva

Zima nas još ne misli napuštati, snijeg pada , a termometar pokazuje -3,6°C. Iako sam odlučila sve to smireno podnijeti i strpljivo čekati proljeće, ipak je moralo negdje da "pukne".
Moj "unutrašnji sat" mi kaže da je vrijeme za sjetvu i radove u bašti, a pogled kroz prozor mi slikovito kaže da je još rano i da treba čekati.
E, pa "puklo" je, nešto sam morala raditi. A to "nešto" je (pre)rana sjetva svega i svačega i nekontrolisana kupovina raznog cvijeća.
Iako su mi sjemenke Adenium obesum-a već nikle, odlučila sam posijati još nekoliko sjemenkica. Ovo su moji, već stari, Adeniumi.


Prvo sam zemlju radi dezinfekcije "ispekla" u mikrovalnoj pećnici, napunila njome posude za sjetvu i poredala sjemenke.


Pošto mi je ova posuda preširoka za radijator, razmišljala sam kako da zagrijem zemlju i ništa mi pametnije od ovog nije palo na pamet.
Vrela voda, termos-flaša i super funkcionira.


Posudu sa sjemenkama staviti na termos-flašu, providni poklopac za održavanje vlažnosti i gotovo.


Sjemenkice polako niču.


Tako sam isto uradila sa Rhodochiton atrosanguineum-om, samo su njegove sjemenkice dobile crvenu termos-flašu.
I one su već nikle, ali im moram obezbjediti više svjetla.



Ovo je slika iz 2005 godine. Nikla mi je samo jedna sjemenka, pa nije izgledalo spektakularno. Ali kad se u jednu saksiju posade 3 biljke, izgleda jako lijepo.


Posijala sam još ukrasni duhan (bar meni služi kao ukras) s bijelim i cvjetovima boje kajsije . Lijepo izgleda kao pozadinska biljka, pogotovo kad treba sakriti neke neugledne ćoškove u bašti.
Pretjerala sam s količinom, ali ima još biljkoljubaca koje ću možda obradovati.


Ovo je Asarina barclaiana "Joan Loraine". Dobro je što nisam posijala svo sjeme, jer kako izgleda (jadno) morat ću ponoviti sjetvu.
Razočarala me je, jer je od početka imala svjetlo (prekriveno alu-folijom radi bolje refleksije) najmanje 15 sati dnevno.


A ovdje su Strelitzia reginea, Strelitzie nicolai, Asien banane i Darjeeling gigant.
Vidjela sam da je sjeme Strelitzie nabubrilo i da će uskoro klijati. Sjeme banane je isto kao kad sam ga posijala.


Ovdje sam posijala Lagerstroemiu (lijevo na slici). I ona ima dodatno svjetlo cijeli dan, ali ne raste kako sam očekivala. Do sad je klijalo 8 sjemenki. Tu je i crveni Lupinus i jedna, još uvjek, nepoznata biljka.


Pa kad sam već tu da vam pokažem moj "specijalni rasadnik" - wc za goste, koji ja već odavno koristim samo za "moje potrebe".


A onda dođe preko alu-folija.


Tu su još i Mirabilis jalapa i baštenski hibiskus.


Mirabilis jalapa se mora hitno pojedinaćno presaditi, jer su biljke dosegle visinu od preko 10cm.

Delphynium nije toliki, ali se prilično izdužio, pa i njega treba što prije presaditi.

Tu su još moj paradajz i paprike.



To su bile poznate biljke koje su nikle.
Ostaje još toliko, ako ne i više, koje treba identifikovati, pa tek onda pokazati.
Nadam se pomoći čitalaca ovog bloga.
I za kraj visibaba iz moje bašte, koja je opet pod snijegom.

2 komentara:

  1. Rasadnici odlični. Slike malih adeniuma me uvijek oraspolože. Nadam se da su do sad već svi isklijali. Meni, na žalost nisu svi, ali se još nadam.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisu još svi nikli. Neki su već "veliki", a neki tek podižu sjeme iz zemlje. Bez obzira koliko ih je niklo, ne brini.....Imam ja nešto zalihe.

    OdgovoriIzbriši