Tufahije - recept



 Novogodišnji praznici su na pragu, pa za sve one koji pored suhih kolača požele napraviti i nešto malo drugačije, evo i jedan recept koji će vam se, nadam se, svidjeti.


Nekada davno, dok još nije bilo interneta, jela sam tufahije (više se ni ne sjećam gdje) i jako su mi se svidjele. Kako nisam imala recept, a čula sam puno "odokativnih", ja sam jednostavno našta jedan svoj način. Vremenom sam ga pomalo mijenjala i jako sam zadovoljna rezultatom.
Naravno mjere prilagođavam količini jabuka.

Za tufahije vam trebaju sljedeći sastojci:
- jabuke
- orasi
- šećer
- voda
- limun
-  vrhnje za kuhanje (šlag)

Ako imate izbor, najbolje je uzeti kiselije jabuke. Ja obično uzmem različite sorte, sorte koje imam pri ruci, naravno ubrane u mojoj bašti.
Važno je obratiti pažnju prilikom kuhanja, jer se neke sorte za vrlo kratko vrijeme prekuhaju i raspanu.


 Za ca. 25 jabuka srednje veličine potrebno vam je:
- 400gr  mljevenih oraha
- 600gr šećera
- 1litar vode
- 1 limun
- ca. 400g vrhnja za kuhanje (šlag)

Pored mljevenih oraha možete uzeti i suho grožđe (rosine).

Postupak pravljenja:

- jabuke oguliti i odstraniti sredinu


- prokuhati 1 litar vode, 500gr šećera, sok i koru od limuna (pored osvježavajućeg okusa sok limuna sprječava da oguljene jabuke potamne)

- jabuke lagano prokuhati redovno ih okrečući (obratiti pažnju da se neke sorte vrlo brzo raspanu), vodeći računa da se samo napola skuhaju


- to radite u nekoliko navrata, jer je nemoguće u isto vrijeme prokuhati sve jabuke
- napola  skuhane jabuke izvaditi i ostaviti da se ocijede


- 3-4 minute lagano prokuhati smjesu od 400 gr mljevenih oraha, 200gr vrhnja za kuhanje i ca 100gr (4 kašike) šećera. Ovoj smjesi po potrebi možete dodati i nekoliko kašika vode u kojoj su se kuhale jabuke.


 - smjestu sklonuti s "vatre",  njome malom kašićicom puniti jabuke i redati ih u tanko namašćenu tepsiju



- punjene jabuke peći 15-20 minuta na tempetauri od 150C-180C

- pečene jabuke izvaditi iz rerne i zaliti agdom u kojoj su se kuhale jabuke


- prije posluživanja umutiti 200gr šlaga (uvijek mutiti svježi šlag neposredno prije posluživanja)



Prijatno...

Želim vam lijepo pretprazničko raspoloženje.

4 komentara:

  1. Postovana spisateljice ovog prekrasnog bloga, zelim da vas pozdravim i uputim iskrene cestitke za trud koji ulazete u svoju bastu i u pisanje ovog bloga. zahvaljujuci njemu saznala sam nekoliko dragocjenih savjeta koje cu primjeniti u stvaranju svoje vlastite oaze, /citaj basce/. Nadam se da cete nas i dalje obradovati korisnim savjetima i fotografijama. Do citanja. Lijep pozdrav iz suncanog i hladnog Sarajeva.

    OdgovoriIzbriši
  2. Lijep pozdrav Dino, dobro mi došla (nadam se da je u redu da budemo na "TI").
    Drago mi je da ti se moj blog sviđa i nadam se da ćeš ovdje i dalje pronalaziti korisne tekstove i savjete.
    Želim ti puno uspjeha u stvaranju tvoje cvjetne oaze tj. bašće, a ako ikako mogu pomoći na bilo koji način - tu sam.
    Lijep pozdrav tebi i Sarajevu

    OdgovoriIzbriši
  3. Odavno sam čula za tufahije, ali ih nikada nisam radila i ovaj tvoj slikovni recept mi je došao u pravom trenutku - sada pred blagdane kad smišljam koje ću kolače ispeći. Baš ti hvala što si to tako lijepo prikazala. A mislim da će ti MM uskoro još više zahvaliti! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Nataša, raduje me da sam ti dala ideju šta da napraviš za pretstojeće praznike i iskreno se nadam da će vam se tufahije svima svidjeti.

    OdgovoriIzbriši