Abutilon / kućni javor







Posijala, nikli, cvjetaju, a kud s njima preko zime?


Kad sam početkom godine počela sa sjetvom, posijala sam i mix sjeme Abutilona (sedma slika)

Pošto je to bila zbilja rana sjetva, prvenstveno Rhodochitona, sa sjetvom povrća ili trajnica je trebalo sačekati.
I tako, pošto sam imala dosta slobodnog mjesta pod vještačkim osvjetljenjem u podrumu, posijala sam mix sjeme Abutilona.

Na moje iznenađenje sjeme je relativno brzo klijalo (koliko se sjećam za 10-15 dana) i mlade biljke su stajale u onoj maloj posudici, u kojoj su posijane, do proljeća. Ostale su male (kao na slici iz januara), ali nije ni čudo, jer posudica nije bila dublja od 3cm.

Kad sam biljke presadila u zasebne saksije počele su lijepo da rastu i već i cvjetaju.
Iako se preporučuje sedmična prihrana, moram priznati da od mene nisu dobile ništa osim dobre zemlje i vode.

Prvo je procvjetao crveni.




A onda ovaj



Jedna grupna


Kako budu ostale biljke cvjetale tako ću njihove slike dodatno postavljati.

Posebno sam nestrpljiva da mi procvjeta Abutilon suntense. Njega sam sijala, ali mi je nikla samo jedna biljka koja se nakon izvjesnog vremena osušila.
Na svu sreću jedan poznati uzgajivač drugih biljaka mi je, na moju molbu, poslao jednu mladu biljku iako je nema u ponudi.
Nadam se da ću vam uskoro pokazati i njegov cviijet.

Ukratko o Abutilonu:

- pripada familiji Malvacea
- uspjeva u zemlji za lončanice s dodatkom krupnijih komponenti kao što je npr. lava-kamenje
- potrebno redovno zalijevanje
- sedmična prihrana od proljeće do oktobra/novembra
- sunce pospješuje bolje cvjetanje, ali radi sporijeg isušivanja zemlje je bolje polusjenovito mjesto
- prezimljavanje na svijetlom mjestu, optimalna temperatura oko 15C
- glavno orezivanje u februaru/martu, a svake 4-6 sedmica rezati vrhove radi kompaktnog rasta
- ako prezimljava na višoj temperaturi često ga napadaju bijele uši, a u proljeće lisne uši
- jednostavno razmnožavanje reznicama u proljeće i sjemenom tokom cijele godine 

Želim vam lijep vikend

2 komentara:

  1. retriver Sara
    zaista ih imaš cijelu hrpu draga moja...jesi sijala i onaj s varjegiranim listovima?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Njega sam imala, ali sam ga poklonila. Ima jako "nezgodan" oblik krošnje zbog čega zahtijeva jako puno prostora kojeg ja nemam.

      Izbriši